Anthropology in Vulnerability Contexts

This November, every Friday will have a lecture in Social, Cultural, Medical and Biological Anthropology. The conferences can be found in this site – section Events – and HERE.

• November 8th – 11:00-13:00H

La Mutilación Genital Femenina en Castilla-La Mancha: La perspectiva de la población procedente de países de riesgo by Maria Idoia Ugarte Gurrutxaga.

• November 8th14:00-16:00H

Tráfico Humano para fins de exploração sexual e Trabalho Sexual: Representações, Categorias e Estigmas das Duas Faces do Mesmo Mundo by Filipa Alvim.

• November 15th – 11:00-13:00H

Estudo demográfico da violência doméstica em Portugal e interpretações acerca deste problema social by Fábio Mendes.

• November 22th – 11:00-13:00H

O envelhecimento da população Portuguesa: Uma perspetiva antropológica by Manuela Alvarez.

• November 22th – 14:00-16:00H

Trabalho de Campo em Contexto de Pós-guerra e Pós-calamidades by Fernando Florêncio.

• November 29th – 14:00-16:00H

A importância do Voluntariado by Maira da Veiga.

.

The cycle of lectures is a joint organization between Manuela Alvarez (CIAS, DCV, UC) and Filipa Alvim (CRIA, ISCTE-DCV-UC) with the collaboration of the Department of Life Sciences (UC) and the Anthropology Student Center / National Anthropology Student Association.

Anthropology in Vulnerability Contexts